العبد التائب

دلنوشته

العبد التائب

دلنوشته

العبد التائب

اینجا قاب زندگیست که در آن

دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
مدیر وبلاگ

ماه مبارک رمضان و ...

سه شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۳۵ ق.ظ

رمضان

اولین پست مرداد ماه

-----------------------------

سلام.

واقعا این کسایی که روزه میخورن چی فکر کردن؟؟

آخه این همه توصیه وتاکید دیگه چرا این طور میکنید آخه؟

مگه با خدا سر لج دارید؟با امامانمون سر لج دارید؟با کی؟

که چی بشه؟؟؟

با افتخار میگه من صبحا نه و نهار و افطاری  و شام رو میخورم اگرم حال داشته باشم واسه سحری هم بلند میشم یه چیزی میخورم.
بچه ای که میاد روزه ی کله گنجشکی میگیره واقعا ارزشش از شماها بیشتره.

یک نمونه:

امام صادق (علیه السلام) فرمود:

من افطر یوما من شهر رمضان خرج روح الایمان منه؛

«هر کس یک روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ایمان از او جدا مى شود»

(وسائل الشیعه، ج 7 ص 181 _ من لا یحضره الفقیه ج 2 ص 73)

گرچه میدونم که کسایی که روزه میخورن اصلا این چیزا رو قبول ندارن.

ولی یه صحبت با این جور افراد:

آهای،بیدار شید دیگه.مگه نمیبینید همه دارن از این ماه استفاده میکنن.جا میمونیدا.بعد پشیمونی فایده نداره ها.

-------------------------------------------------------------------------------------

پ.ن1:خودمون هم باید حواس جمع باشیم،فقط روزه خوری نیست که مشکل داره،یه عالمه گناه های دیگه هم هست،دروغ،تهمت،غیبت و...،مواظب باشیم که مرتکب این گناها نشیم.

پ.ن2:اخلاقامون یه وقت تو ماه رمضون عوض نشه!فکر نکنیم چون یه روز روزه گرفتیم باید همه در خدمت ما باشن!


نظرات  (۴)

  • محمد مصطفی پور
  • من کیم عبد گنهکار،الهی العفو
    من کیم بنده‌ سربار،الهی العفو
    منم آن کس که نمک خورد و نمکدان بشکست
    نه که یک بار،چه بسیار،الهی العفو
    نفس من ول کن من نیست،خدایا چه کنم
    خسته از این همه آزار،الهی العفو
    با گناهی که ز من سر زده،بین من و تو
    چیده شد این همه دیوار،الهی العفو
    من زمین خورده ام و آمده ام توبه کنم
    با چنین وضع اسفبار،الهی العفو
    بزنی یا نزنی مال توام،جان علی
    پس بیا رحم کن این بار،الهی العفو
    چیزی از سوختن من که نصیبت نشود
    پس نجاتم بده از نار،الهی العفو
    مهربانی کن و این بار مرا نیز ببخش
    ذوالکرم،حضرت غفار،الهی العفو
    زیر چتر کرمت آمده ام رب کریم
    با علی حیدر کرار،الهی العفو
    ای خدای علی و فاطمه،ای رحمت محض
    می زنم در همه جا جار،الهی العفو
    ذکر من بعد سلامی به حسین بن علی
    می‌شود لحظه‌ افطار،الهی العفو

    سلام به داداش خوبم
    شبهای قدر نزدیکه،دعا فراموش نشه !
    پاسخ:
    سلام
    زیبا بود.
    چشم اما به شرط دعا.

    تکمیلی:
    خدایا فقط خودت میدانی چه کرده ام گاهی خودم هم فراموشم می شود که چه کرده ام.
    نیازمند تلنگری هستم....
    هرکسی لیاقت توبه کردن را ندارد....
    توبه میکنم اگر لیاقت دارم بپذیر.
    اونا با خودشون سر لج دارن
    التماس دعا اخوی
    پاسخ:
    سلام
    اینم میشه گفت.(شایدم نشه گفت)(چشمک)
    محتاجیم-محتاجم-محتاجیم
    یاعلی(ع)
  • محممد حسین صفری
  • واقعا با این پستت بی نهیات موفاقم هزار تا لایک داره

    نمونه ی بارز این امر مدرسه ی خودمون قشنگ بچه ها میرن بیرون هر چی دلشون میخواد میرخن میان جلوی بچه های دیگه که روزه دارن میخورن بعد از اون طرف میان نماز واسه من
    من نمی دونم شتر سواری مگه دولا دولا هم میشه مگه
    پاسخ:
    سلام
    دقیقا...
    مخصوصا بستنی هایی رو که میان میخورن...
    سالار و مگنوم....(لبخند)
    اون نمازی رو هم که میخونن به خاطر معاون پرورشیمونه .وگرنه اصلا اهل این چیزا نیستن.
    سلام علیکم
    طاعات و عبادات قبول
    بر دغدغه شما و دردی که داری احسنت میگویم
    در اشتباه بودن و غلط بودن حرکات این افراد شکی نیست...
    اما می ترسم از قضاوت درباره افراد و پناه می برم بر خداوند متعال که تنها او علام الغیوب است و هموست ستارالعیوب...
    حضورا بیشتر توضیح خواهم داد...
    روی حرفم فکر کن...
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون.
    با نکته ای که فرمودید موافقم اما بعضی افراد چطور بگم!نیازی به قضاوت نیست خودشون با کار هایی که انجام میدن معلومه که چه شخصیتی دارند...
    مثال درستی نیست ولی مثلا میتونیم بگیم آمریکا خوبه؟
    نه نمیتونیم چون دیگه همه فهمیدن و معلومه.
    بعضی ها این طور هستن گناه و شرارت و دشمنی از سر و روشون می باره....
    به کسی که از عمد روزه میخوره و دلایل بسیار تاسف باری برای این کار خودش داره میشه گفت آدم خوبیه؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">